De plannen voor komend weekend zijn gewijzigd. De NPO heeft het hitteprotocol in werking gezet voor alle midfondvluchten komend weekend. Dit betekent dat we vrijdag a.s. gaan inkorven in plaats van donderdag. Ook wordt de beladingsgraad aangepast (23 duiven per mand en bovenste rij vrijhouden). We zullen daarom met meer wagens moeten rijden om de opgegeven duiven vervoerd te krijgen.
 

Komend weekend was een GrandPrix-vlucht gepland, die we samen met afdeling 10 zouden vervoeren en lossen, zoals in het aangenomen vliegprogramma is vastgelegd. 
Echter, door miscommunicatie tussen de NPO en Het Spoor heeft het bestuur NPO besloten dat de GP doorgeschoven is, zonder ons als afdelingen te informeren. We hadden echter al voorbereidingen getroffen en zien ons met het hitteprotocol en verwachte warme weer voor een dilemma geplaatst (o.a. beschikbaar vervoer en begeleiding).
Er zijn gezien het feit dat bijna alle afdelingen andere losplaatsen nodig hebben niet veel opties voorhanden waar we ook gegarandeerd vroeg kunnen lossen.
We hebben daarom besloten de nieuwe losplaats Marche en Famenne aan te vragen, die afstand kunnen we in 1 nacht rijden, zodat het ook een acceptabele vlucht blijft voor het midfondkampioenschap. Zowel afdeling 10 als 11 hebben de wagens (lang) niet vol door toepassing van het hitteprotocol. We vervoeren de duiven samen en lossen die ook op het vroegst mogelijke tijdstip zodat de duiven voor de echte warmte weer thuis kunnen zijn.

Schrijf je nu in op de nieuwsbrief

Ontvang de eerstvolgende events, de uitslagen, uitgelichte forum berichten en nieuws.